Høj Data er byens postbutik

1. Virksomhedsoplysninger

Høj Data ApS
CVR nr: 40025189
Nørregade 28
9850 Hirtshals

Inden du handler hos www.hoejdata.dk opfordres du til at gennemlæse vores betingelser.
Ud over vores betingelser gælder købelovens almindelige regler for køb hos forretninger, herunder købelovens formodningsret på 6 måneder, samt reklamationsret på 24 måneder.

2. Priser og betaling

Alle priser du finder ved Høj Data ApS, er DKK og alle priser er inklusiv moms.
For at kunne gennemføre en bestilling af varer hos www.hoejdata.dk beder systemet dig om at afgive oplysninger om dit navn, e-mailadresse, postadresse.
Oplysningerne bliver kun registreret for at afvikle dine bestillinger.

Forud for afgivelse af bestilling vil du på www.hoejdata.dk se en oversigt, der viser de varer, du har valgt samt prisen herfor og det samlede fakturabeløb
(inklusive leveringsomkostninger).

Når du har afgivet din bestilling, modtager du en ordrebekræftelse, som du anbefales at opbevare som dokumentation for bestillingen.

3. Levering

Udbringning varetages hovedsageligt af Postnord, men andre transportører kan afvikle levering af produktet.
Pris for fragt 60,- kr. til valgfri lokal pakkeboks samt for hjem- erhvervs leveringer.

Der leveres som udgangspunkt kun til registreret adresser i Danmark.
Leveringstiden er som udgangspunkt 1-2 hverdage, med mindre der opstår ekstraordinære forsinkelser ved transportøren.
Størstedelen af vores pakker er fremme næste hverdag.

3.1 Uanbringelighed

I tilfældet af køber ikke er tilstede under leveringen, bliver pakken leveret til nærmeste posthus. Der skal varen afhentes indenfor 8 dage, derefter bliver varen retuneret til Høj Data Aps.

3.2 Modtagelse af varer

Når du har modtaget dine varer, bør du sammenholde disse med ordrebekræftelsen. Eventuelle skader under transport dækkes af Høj Data Aps.

Hvis du konstaterer en fejl eller mangel/skade på de leverede varer, bedes du straks eller inden 14 dage fra leveringen kontakte Høj Data ApS.

Ved reklamation skal du opgive følgende oplysninger:

  • Ordrenummer
  • Navn
  • Telefonnummer eller e-mailadresse

Hvis du har modtaget en forkert eller beskadiget vare, vil dine rimelige forsendelsesomkostninger ved tilbagelevering blive dækket af www.hoejdata.dk med en forudbetalt forsendelseslabel.

4. Ansvar

www.hoejdata.dk kan ikke garantere, at web-stedet til enhver tid er fejlfrit og i fuld funktion. www.hoejdata.dk kan som følge heraf ikke holdes ansvarlig for manglende eller fejlagtige leverancer eller mangler m.v., der skyldes manglende stabilitet eller problemer med internetforbindelse eller opkobling m.v. www.hoejdata.dk kan heller ikke drages til ansvar for forsinkelser eller virus, der påføres kunden som følge af brug af e-mails eller downloads.

5. Returnering af varer

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til webshop@hoejdata.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

5.1 Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

5.2 Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

5.3 Disse aftaler kan ikke fortrydes

Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.

5.4 Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

5.5 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Høj Data ApS
Nørregade 20
9850 Hirtshals

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

5.6 Fortrydelsesret i erhvervskøb

Erhvervskøb kan ikke fortrydes, dog kan dette i det fleste tilfælde aftales ved at kontakte os på webshop@hoejdata.dk enten før køb eller hvis en varer ønskes returneret.

6. Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget betaler vi dine (rimelige) fragtomkostninger med en forudbetalt forsendelseslabel, med en dansk transportør.
Denne vil du modtage i forbindelse med at vi gøres opmærksom på reklamationen på webshop@hoejdata.dk
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt en kvittering for købet.

FJERNSUPPORT
Facebook Pagelike Widget